Taurus
 You will find me here on a sunny day
lounging beside this meadow
flowers in full bloom, always May…
I love the sun and shade and the scent of the earth, the scent of my own skin, and the taste of honey.
Nothing fazes me here
And I will never budge from this place unless I must.
Yet I hear the sound of the brook…
seducing me as the day warms
This good earth is mine It belongs to me as I belong here
I own it as I own myself
What is there to have or not have?
Smell, taste, feel and then ask: Is it worth it?
Who would toil for less?
Not I. You know what I like and what I don’t To have and hold is what I want
I am dependable, you can count on me.
You know where I’ll be on any day,
it’s always May where I stay.
 金牛座
 你會在明媚的日子裡找到我
懶懶地躺在草地上
總是五月 鮮花盛開
我喜歡太陽 樹蔭 還有泥土的香氣
 我皮膚的味道 蜜的味道
什麼也不會煩擾我
除非不得已
我不會挪動一寸
 但是我聽到溪流的聲音……
在溫暖的日子裡總是誘惑我
這片沃土屬於我
我也屬於這裡
我擁有它就像我擁有自己
 什麼值得擁有
什麼不值得
噢 那些香氣、味道、觸覺
然後問:值得嗎?
 誰會為更少的酬勞而勞碌不停
不會是我
 你知道我喜歡的和討厭的
我想要擁有,想要緊握
我總是可靠的
你總是可以依賴我
如果你想找我
你知道我在何處
我總是呆在五月裡



(大衛·瑞雷)


                                        Photobucket
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 美麗愛生活 的頭像
    美麗愛生活

    c1958428的部落格

    美麗愛生活 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()